onsdag, 12 februar 2020

Slik får du seilsporten frem i lyset

SYNLIGGJØRING: Under klubbkonferansen vil Magnus Hedemark forteller om seilsportsligaen og om hvordan de jobber for å synliggjøre den. SYNLIGGJØRING: Under klubbkonferansen vil Magnus Hedemark forteller om seilsportsligaen og om hvordan de jobber for å synliggjøre den. FOTO: Morten Jensen
Den kommende klubbkonferansen har en rekke foredrag som virkelig kan bidra til å sette fart på seilforeningen du er medlem av. Et av dem handler om hvordan du kan synliggjøre foreningsaktiviteter.

De som velger å følge foredragene under  «klubbaktivitetsløpet» under klubbkonferansen på The Hub i Oslo 14. mars, kan se frem til en dag spekket med inspirasjon og påfyll av kunnskap. Her er det virkelig mye som kan bidra til å fornye og friske opp seilforeningenes aktiviteter.

Her er et av temaene:

Slik får du seilsporten frem i lyset

Inspirasjon om hvordan du kan bringe foreningens aktiviteter frem i lyset og ut til det publikummet som du ønsker å nå, bør det bli å hente når Magnus Hedemark skal fortelle om Norsk Seilsportsliga og hvordan de der har jobbet for å synliggjøre ligaen i media og blant publikum flest.

Ingen norske seilarrangementer er blitt profesjonalisert på denne måten mer enn seilsportsligaen, men selv om ikke alle har ressurser til å gjøre noe tilsvarende i samme målestokk, vil det garantert være mange ideer å hente når Magnus Hedemark avslører hvordan det tenkes og jobbes for å bringe seilsportsligaen frem i lyset.

– Jeg ser ingen grunn til at ikke seiling skal kunne bli en TV-idrett på linje med alle andre idretter, og jeg tror faktisk ikke det er lenge til vi er der, sier han.

Tar vi ikke helt feil vil Magnus fortelle om hvordan de tenker og jobber før, under og etter et arrangement, og hvordan de bruker egne nettsider og sosiale medier som Facebook og Instagram i sin formidling. Mye handler om å nå ungdommen, og det gjøres ikke lenger via de tradisjonelle kanalene.

Vil du bli oppdatert – sett av tid til dette foredraget!

Du kan for øvrig lese et stort portrettintervju med Magnus Hedemark i nyeste utgave av SEILmagasinet der han lufter mange av sine tanker rundt hvordan norsk seilsport drives i dag.

De øvrige postene på programmet under klubbaktivitet er:

• Dette er hva seilforeningene ønsker seg!
  • Sommerleirene er starten på en seilkarriere fylt av mestring
  • Rullende mediasenter som seilforeningene kan bruke
  • Å få peiling på seiling går gjennom mestring

Oppfordringen er enkel: Meld deg på klubbkonferansen og bidra til å gi seilforeningen din inspirasjon og ideer – og et fornyet innhold!