fredag, 21 februar 2020

Klubbkonferansen: NSF tilbyr unge deltagere halv pris

HALV PRIS: Alle under 30 år får halv pris på billetten til klubbkonferansen. Alle foreninger bør være representert. HALV PRIS: Alle under 30 år får halv pris på billetten til klubbkonferansen. Alle foreninger bør være representert. FOTO: Morten Jensen
Er du under 30 år? Da kan du delta til halv pris på klubbkonferansen. – NSF ønsker seg mange unge deltagere som kan bidra til å utvikle seilforeningene i årene fremover, sier Per Christian Bordal.

Den store klubbkonferansen som Norges Seilforbund arrangerer 14. mars på Clarion Hotel The Hub i Oslo, vil være en viktig arena for alle som vil være med på å utvikle norsk seilsport og alle de lokale seilforeningene rundt om i landet nå og i fremtiden.

– I Norges Seilforbund er vi veldig interesserte i at mange unge seilere og foreningsengasjerte skal delta på klubbkonferansen. Derfor har vi besluttet å tilby deltagelse til halv pris for alle under 30 år. Det betyr at billetten for en hel dag med en rekke spennende og inspirerende foredrag kommer på 750 kroner – inklusive lunsj, sier Per Christian Bordal, generalsekretær i Norges Seilforbund.

Prisreduksjonen betyr at NSF subsidierer billetten til de som deltar.

Påmeldingsskjema finner du her

– Vi håper derfor alle seilforeningene i landet nå vil motivere sine yngre krefter til å delta, og la dem etterpå få slippe til og få bidra i foreningen sin. Å få yngre krefter inn i seilforeningene tror vi faktisk vil være helt avgjørende for at de skal kunne være relevante i fremtiden – og kanskje allerede om få år. Vi håper derfor på en stor garde av ungde deltagere på klubbkonferansen.

Bordal påpeker at mange unge seilere har tatt trenerutdannelse i det siste, og at trenerutdannelsen i de siste årene er blitt mye bredere enn før. Nå handler det ikke kun om å lære andre å seile, utdannelsen inkluderer også en god del om klubbutvikling.

– Desom har denne utdannelsen har med seg en svært god bagasje, og vi håper foreningene vil motivere dem til å delta. Jeg tror klubbkonferansen kan være en fin kick-start for dem, og at mange vil få lyst til å engasjere seg i foreningsarbeidet.

Seilforeningene bør kort og godt kjenne sin besøkelsestid og stille mannsterke på klubbkonferansen.

Per Christian Bordal mener at alle landets seilforeninger bør være representert for å fange opp kunnskap og inspirasjon de kan ta med seg hjem, og det håper han virkelig også skjer. Ved at NSF nå har halvert prisen på deltagelsen, håper han sender et signal om at yngre deltagere er spesielt velkommen.

Programmet for klubbkonferansen

Påmelding