tirsdag, 12 mai 2020

Gjensidigestiftelsen gir penger til sommeraktiviteter

SOMMERAKTIVITET: Gjensidigestiftelsen har avsatt 50 millioner kroner i støtte til sommeraktiviteter. SOMMERAKTIVITET: Gjensidigestiftelsen har avsatt 50 millioner kroner i støtte til sommeraktiviteter.
Gjensidigestiftelsen åpner lommeboka denne sommeren og tilbyr støtte til aktiviteter for barn og ungdom opp til 20 år. Det er åpnet for å sende inn søknader frem til 1. juni kl 16:00.

–  Formålet med denne tildelingen er å bidra til lystbetonte aktiviteter og mestringsopplevelser i sommer. Målgruppen er barn og ungdom opp til 20 år og målet er at flest mulig kan ha noe å glede seg til i sommer, skriver Gjensidigestiftelsen på sin nettside.

Det kan søkes støtte til:

• Aktiviteter som gir gode sommeropplevelser
  • Tiltak hvor unge engasjeres i meningsfylte aktiviteter
  • Digitale, inkluderende møteplasser

Seiling er jo sommersport nummer en, og her burde det være rom for kreativitet og lage morsomme opplevelser for mange barn og unge. Gjensidigestiftelsen sier at den vil prioritere tiltak som er gratis og åpne for alle uten at det kreves medlemsskap, og at tiltaket er inkluderende for alle. Høyt på prioriteringslisten kommer også tiltak som er spesielt rettet mot sårbare barn og unge. Dessuten at man samarbeider med flere organisasjoner om aktiviteten.

Stiftelsen har også listet opp en del forhold som ikke kvalifiserer til støtte, blant annet tiltak som blir avsluttet før 20. juni. Det understreker at støtten er myntet på sommeraktiviteter.

Man kan søke allerede nå og den siste søknadsfristen er 1. juni kl 16:00. Alle søkere vil få svar innen 20. juni. 50 millioner kroner har stiftelsen satt av til dette. Midlene vil bli utbetalt den 15. og 30. i hver måned.

Les mer om Gjensidigestiftelsens sommertildeling.