torsdag, 18 mars 2021 15:15

Seilsportsligaen har kunngjort nye datoer

NYE DATOER: Magnus Hedemark har kunngjort nye datoer for årets seilsportsligastevner. NYE DATOER: Magnus Hedemark har kunngjort nye datoer for årets seilsportsligastevner. FOTO: Morten Jensen
På grunn av en uklar korona-situasjon og for å være føre var, er årets ligastevner nå blitt flyttet på. Det betyr at første runde går i Sandefjord 10. og 11. juli.

– Korona-situasjonen per i dag er uavklart, men vi har gode indikasjoner på at det vil løsne utpå sommeren. Derfor har vi allerede nå valgt å flytte årets ligastevner. Vi har valgt å ta i litt ekstra ved flytte det første stevnet helt til 10. juli, slik at vi på den måten skal minimere mulighetene for at vi må utsette stevnene enda en gang senere i år, sier Magnus Hedemark.

Han forteller at det i fjor var mye uvisshet med hensyn til den nye situasjonen landet stod i, og at man visste lite om forløpet til pandemien.

Og av den grunn ble vi sittende på gjerdet og håpe og vente. Noe som resulterte i flere små utsettelser. Nå vet vi mye mer, og det er på bakgrunn av det at vi har valgt skyve ligastarten til godt ut på sommeren. Jeg håper derfor denne utsettelsen betyr at vi ikke behøver å flytte den flere ganger.

Magnus Hedemark er opptatt av å gi seilforeninger og seilere størst mulig grad av forutsigbarhet når det gjelder seilsportsligaen.

– Dette handler jo ikke bare om enkeltseileres tid og penger, men om klubbøkonomien til seilforeningene som deltar. Derfor ønsker vi å gi dem et best mulig utgangspunkt for å kunne planlegge sesongen ved at vi nå flytter datoene til noe vi opplever som langt sikrere, sier han.

Det å arrangere en seilsportsligarunde er ikke noe man tar på hælen, men Magnus forteller at arrangørforeningene har vist stor fleksibilitet og at de har vært veldig løsningsorienterte.

– Dessuten gleder de seg veldig til å komme i gang med sesongen. Så når vi først begynner å seile igjen, tror jeg det er duket for et «hei dundranes kuslepp». Dette blir gøy, slutter Magnus Hedemark.

All mulig informasjon om seilsportsligaen finner du på ligaens nettsider.

De nye datoene for Norsk Seilsportsliga 2021 er:
  • Runde #1: 10.–11. juli i Sandefjord,
  • Runde #2: 14.–15. august i Larvik