lørdag, 22 mai 2021 10:53

WaterCircles Forsikring blir ny NSF-sponsor

AVTALE: Gleden er toveis. Jack Bråthen i WaterCircles (i midten) er godt fornøyd med å ha inngått en sponsoravtale med NSF. Generalsekretær Per Christian Bordal og president Guro Steine er like fornøyde. AVTALE: Gleden er toveis. Jack Bråthen i WaterCircles (i midten) er godt fornøyd med å ha inngått en sponsoravtale med NSF. Generalsekretær Per Christian Bordal og president Guro Steine er like fornøyde. FOTO: Trond R. Teigen
Norges Seilforbund har inngått en 5-årig sponsoravtale med WaterCircles Forsikring. Med den blir NSF tilført midler som vil styrke forbundets arbeid rettet mot seilforeninger og seiling generelt.

Avtalen er forhandlet frem gjennom Elire, som er ansvarlig for forbundets markedsarbeid og sponsorutvikling.

– Vi ønsker å samarbeide med selskaper som ønsker å bli med og utvikle seilsporten og NSFs arbeide. Vi er derfor svært glade for å kunne fortelle at WaterCircles Forsikring er «om bord», og vi ser frem til å ha et tett samarbeid med dem i årene fremover, sier generalsekretær Per Christian Bordal.

Avtalen gir årlige bidrag til NSF i de fem neste årene – noe som vil bidra til økt innsats ut mot seil-Norge. Store deler av NSFs midler er øremerkete midler. Bidraget fra WaterCirles Forsikring vil gi forbundet økt handlingsrom utenom disse ørmerkede midlene.

Partner på høyeste nivå

logo wtc mail 250pxWaterCircles Forsikring har inngått en avtale som klassifiserer selskapet som NSF-partner, som er den mest eksklusive sponsorpakken NSF tilbyr. Per i dag er det kun Helly Hansen som har en avtale på dette nivået.

Gjennom sponsoravtalen blir WaterCircles Forsikring inkludert i alle NSFs programmer de neste fem årene. Det betyr at selskapet blir inkludert i landslaget, utfordrerlandslag, Hold Havet Rent, NSFs kvinneprosjekt, e-seiling og NM-ene. Blant annet.

WaterCircles visjon er å tilby forsikringer til utvalgte kunder med bedre risikoprofil enn i markedet generelt, og selskapet har som overordnet strategi å tilby et totalkunde-konsept til privatkunder som har større forsikrings­behov, samt til små næringslivskunder i utvalgte bransjer.

Eksklusvivt tilbud til seilforeningsmedlemmer

– Vi er stolte over å ha inngått et langsiktig samarbeid med Norges Seilforbund. Vår målgruppe er ansvarlige kunder som tar godt vare på tingene sine, og som har litt mer enn gjennomsnittet å forsikre. NSFs medlemmer er alle potensielle kunder for oss, og vi ser frem til å forsikre både de og deres båter. For å feire samarbeidet ønsker vi å gi et tilbud til NSFs medlemmer, hvor vi tilbyr båtforsikring til 50 prosent rabatt ved signering innen 30. juni 2021, sier Jack Bråthen, fagdirektør i WaterCircles Forsikring.

Dette er et tilbud som gis eksklusivt til medlemmer av seilforeninger tilsluttet Norges Seilforbund

Bråthen forteller videre at WaterCircles Forsikring allerede har avtaler med KNA (Kongelig Norsk Automobilklubb) og Norsk Hyttelag.

Viktig miljøengasjement

– Jeg har vært involvert i utviklingen av mange sponsorprogram fra både Storbritannia og Australia, og nå i Norge. Å samarbeide med NSF er en av de mest attraktive sponsor-mulighetene jeg har jobbet med. Sponsorer får mye tilbake for investeringen, spesielt sammenlignet med andre sportsgrener. Det er ikke rotete med mange andre merkevarer, og sponsorer blir mer synlige, da de slipper å konkurrere om eksponeringen, sier Luke Jenkinson, Managing Partner i Elire.

Spesielt har miljøbevisste bedrifter vist interesse for å samarbeide med NSF, forteller Jenkinson. De vil identifisere seg med en miljøvennlig sport som kun er avhengig av vindkraft. Han poengterer at miljøaspektet er et viktig element for sponsorer som ikke bør undervurderes.

– Vi ønsker å vise at vi er et miljøbevisst selskap, og vi setter stor pris på NSFs engasjement rundt miljøet, og spesielt deres fokus på havets ve og vel. At vi i tillegg kan bidra med informasjon om skadeforebyggende arbeid for båtfolk, ser vi på som et viktig samfunnsoppdrag, sier Jack Bråthen.