Tønsberg Seilforening inviterer ungdommer som søker nye utfordringer til å være med på J/70-seiling under årets pinseleir på Fjærholmen.

«Dette er et tilbud til deg som har sluttet å seile jolle av ulike årsaker eller gjerne vil lære å seile en kul kjølbåt sammen med andre ungdommer».

Slik innleder Tønsberg Seilforening invitasjonen til en ny gruppe seilere som ønskes velkommen til foreningens tradisjonsrike pinseleir for barn og ungdom. Foreningen stiller med båter og foreningens egne seilsportsliga-seiere som trenere.

– Tilbudet er rettet mot nye seilere, seilere som har falt ut av jollemiljøet og ser etter alternativ eller ungdom og voksne som har lyst på nye utfordringer. Dette er et spennende prøveprosjekt. Du vil få anledning til å lære praktisk håndtering av kjølbåt i flere roller over tre hele dager, skriver Tønsberg Seilforening videre.

Pinseleiren foregår  fra 18. til 20. mai og påmeldingsfristen er 1. mai. Så her må man reagere kjapt om man vil være med.

Pinseleiren på Fjærholmen følger for øvrig god, gammel oppskrift og tilbyr seiltrening for barn og ungdom på et tilpasset nivå i et trygt og sosialt miljø. Årets samling er for klassene Optimist, ILCA, WASZP, 29er, RS Feva og iQFOiL.

Se mer og meld deg på på arrangementets nettside