Vi kan tilby en spennende stilling som bredde- og utdanningskoordinator

Som breddeidretts- og utdanningskoordinator i NSF er din viktigste oppgave å bidra til å gjøre det enklere for seilforeningene og de frivillige å lykkes med sitt arbeid med å skape seilaktivitet på alle nivåer i hele landet. Du spiller en nøkkelrolle i å realisere NSF sin visjon om "Seilglede for alle" ved å støtte foreningene i deres rekrutteringsarbeid og bidra med gode utdanningsstrukturer for frivillige.

Stillingen er egnet for deg som ønsker å jobbe med utvikling av idrett og frivillighet. Du trives med å jobbe med mennesker og er flink til å skape engasjement rundt felles mål.

Rollen som breddeidretts- og utdanningskoordinator gir en spennende mulighet for å utvikle seg, både faglig og personlig. I stillingen har du kontakt med seilforeninger, klasseklubber, utøvere, tillitsvalgte, frivillige, klasseklubber og andre organisasjonsledd i idretten som kretser og idrettsforbundet (NIF). Du vil være en sentral støttespiller for seilforeningene i Norge og utvikle og tilrettelegge for gode arrangement, møteplasser konferanser og kampanjer.

I NSF har vi et godt arbeidsmiljø og et høyt engasjement. Vi tar samfunnsansvar på alvor, og bidrar til et rent hav på flere områder. Vi jobber mye med effektivisering og administrative strukturer, så god digital kompetanse og interesse vil være en fordel.

Arbeidsoppgaver:

• Bidra til rekruttering av barn og unge i seilforeningene.
  • Samle frivillige og samarbeidspartnere mot felles mål.
  • Utvikle pedagogiske utdanningsprogrammer for frivillige trenere, dommere og arrangører.
  • Bygge administrative strukturer for NSFs bredde- og utdanningstilbud, inkludert digitale verktøy som medlemsregistrering, aktivitetsregistrering og kursadministrasjon som tilbys via NIF
  • Ansvar for utvikling av digitale kanaler for markedsføring og kommunikasjon som seilforeninger kan benytte i medlemsarbeid.

Kvalifikasjoner:

• Erfaring med rekruttering, utdanning og organisering innen idrett eller frivillighet er en stor fordel.
  • Du forstår hvordan pedagogiske prinsipper kan brukes for å skape læring og motivasjon, og du er flink til å formidle dette videre til andre.
  • Det er viktig at du er en som kan samle folk, motivere frivillige og skape et fellesskap som jobber mot felles mål.
  • Du har erfaring med å jobbe med administrative systemer og gjerne en viss kjennskap og interesse for digitale verktøy.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter er en nødvendighet, både skriftlig og muntlig, slik at du kan inspirere og motivere de du jobber med.
  • Høyere utdannelse er ønskelig.

Vi kan tilby:

En spennende og selvstendig jobb der du kan påvirke og utgjøre en forskjell i seil-Norge. En variert og fleksibel stilling med bred kontaktflate der du tar del i administrative strukturer, digitalisering og et givende arbeid med frivillige landet rundt. Du vil inngå i et engasjert team som hver dag bidrar til seilglede for alle.

Arbeidssted på Idrettens hus på Ullevål stadion.

Søknad

For å søke på stillingen: send e-post med motivasjonsbrev og CV til: PerChristian.Bordal@seiling.no

Ta gjerne kontakt med generalsekretær Per Christian Bordal for en uforpliktende prat (481 33 885).

Søknadsfrist 20. oktober 2024

Om Norges Seilforbund

Norges Seilforbund er den høyeste faglige myndighet for seiling i Norge og skal fremme norsk seilsport i tett samarbeid med seilforeningene og alle deler av det organiserte seil-Norge, samt tilrettelegge for internasjonale toppresultater. Arbeidet skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd. All aktivitet skal bygge på grunnverdiene: • seilglede, • fellesskap, • toleranse og • ansvarlighet.

Seilglede for alle – i et rent hav