mandag, 11 november 2019 21:52

Trener 1-kurs ble spesielt spennende

OPTIMIST-SITTING: Kommende trenere diskuterer riktig sittestilling og posisjon i Optimisten.  Opp på ripa og på føttene! OPTIMIST-SITTING: Kommende trenere diskuterer riktig sittestilling og posisjon i Optimisten. Opp på ripa og på føttene! FOTO: Iens Ludvig Høst
Stor alders-og erfaringsspredning bidro til at de 15 deltagerne Sandefjord, Horten, Holmestrand, Drammen og Svelvik fikk et spesielt spennende trener 1-kurs.

Kurset ble avholdt i Holmestrand i regi av Iens Ludvig Høst fra Norges Seilforbund fra 18 til 20. oktober.

– Det ble et helt spesielt og spennende kurs. Stor aldersspredning og stor erfaringsspredning på engasjerte og ivrig deltagende kandidater gjorde at vi fikk mange og spennende diskusjoner.  Vi diskuterte foreldre og foreldreroller, trenerrollens utrolig mangefasetterte sammensetning, hvordan man kan få flere sommerskoledeltagere til å bli regelmessig trenende seilere i foreningen og om utviklingen av et bærekraftig ungdomsmiljø i klubben. Og så videre. Vi hadde mye å snakke om, sier Iens Ludvig Høst.

Han mener Holmestrand Seilforening har store muligheter til å ha gode treningsområder både for nybegynnere, unge jolleseilere, storbåtseiling for ligaarrangementer.

– Holmestrand Seilforening ligger jo fantastisk plassert mot fjorden.  Banene kan legges innenfor moloen for nybegynnere og tett opp til moloen i de fleste vindretninger for større båter.