søndag, 19 juli 2020 11:59

Ny krisepakke – har foreningen søkt?

TAPTE INNTEKTER: Har foreningen tapt inntekter i perioden 12. mars til 31. august den kan søke om å få dekket? TAPTE INNTEKTER: Har foreningen tapt inntekter i perioden 12. mars til 31. august den kan søke om å få dekket? FOTO: Morten Jensen
Fredag 17. juli kom det en ny korona-krisepakke til frvilligheten. Har seilforeningen tapt inntekter den kan få dekket?

Regjeringen har servert frivilligheten i Norge en ny krisepakke i forbindelse med koronapandemien. Formålet med ordningen er å kompensere frivillige organisasjoner – deriblant seilforeninger og klasseklubber som er registrert i Frivillighetsregisteret – som har hatt betydelige inntektsbortfall fra arrangementer eller annen spesifisert aktivitet. Dette gjelder aktiviteter som er blitt påvirket av pålegg eller råd gitt av staten.

Krisepakke nummer to gjelder for perioden 12. mars og frem til 31. august i år.

Det kan søkes om:

• Tapte inntekter som skulle vært arrangert i denne perioden. Eksempler på type inntekter er tapte billettinntekter, parkeringsinntekter, tapte loppemarkedsinntekter eller kiosksalg.
  • Tapte billettinntekter fra for eksempel andre aktiviteter som skulle ha foregått i foreningens anlegg.
  • Tapte utleieinntekter foreningen har.
  • Tapte inntekter som følge av at foreningen har mistet oppdrag i tilknytning til et arrangement eller annen spesifisert aktivitet i perioden.

Det kan ikke søkes om kompensasjon for:

• Sponsor- og reklameinntekter
  • Pengegaver