mandag, 22 februar 2021 09:23

Seiltinget: Beskjeden påmelding så langt

BESKJEDENT: Snaue 10 prosent av landets seilforeninger har foreløpig meldt seg til årets seilting. BESKJEDENT: Snaue 10 prosent av landets seilforeninger har foreløpig meldt seg til årets seilting. FOTO: Morten Jensen
Snaue fem dager før påmeldingsfristen til det digitale seiltinget stenger, har beskjedne 11 seilforeninger meldt seg på.

I motsetning til det nye og nyetablerte norgesmesterskapet i e-seiling, der påmeldingene strømmer inn, går det tregt med påmeldingen til seiltinget som avholdes 13. mars. Kun 11 seilforeninger – det vil si 9,4 prosent av landets seilforeninger – har så langt meldt seg på for å kunne være med å påvirke norsk seilsports fremtid, som jo seiltinget er en arena for å kunne gjøre.

I tillegg til de 11 seilforeningene er Rogaland Seilkrets eneste påmeldte seilkrets – så langt.

Dette er foreløpig langt unna Norges Seilforbunds håp og ambisjon om et rekordstort seilting – all den stund det i år skal foregå digitalt. Det betyr at kostnader til reise og opphold for å kunne delta for delegatene derved er eliminert.

– Det er ennå fem dager igjen til vi må sette påmeldingsstrek i henhold til lovene, så vi får håpe på et skikkelig rush av påmeldinger nå de neste dagene, sier generalsekretær Per Christian Bordal.

Fristen for å melde seg på går ut ved midnatt fredag 26. februar. Det er også fristen for å levere inn forslag som ønskes behandlet på seiltinget. Påmelding til seiltinget skjer på påmeldingsplattformen iSonen, og alle landets seilforeninger skal ha mottatt link som fører inn til denne påmeldingen.

Foreløpig påmeldt til seiltinget 2021:
  • Bundefjorden Seilforening: Eivind Bakke, Anne Bergraf, Anne Isaksen
  • Bærum Seilforening: Christian Galtung Gundersen, Marius Ellingsen, Hedevig Nilsson (Marianne Mogstad Solbakken, reserve)
  • Christianssands Seilforening: Geir Odmar Heldal
  • Gandsfjord Seilforening: Regis Jean Paul Rougier, Rougier
  • Hjellestad Seilforening: Thomas de Lange Wenneck, Anne Hatteberg Nicolaysen
  • Kongelig Norsk Seilforening: Karl-Christian Agerup, Nils Klippenberg, Anders Kristensen, Benedicte Bjørland, Anne Wichstrøm
  • Molde Seilforening: Geir Oterhals, Pål Sletvold
  • Sandefjord Seilforening: Viggo Holm, Margit Gyllenhammar-Wiig