onsdag, 18 august 2021 14:05

Norges Seilforbund inngår samarbeid med Ambera

SAMARBEID: Fra venstre: Falko Müller-Tyl og Jan Olav Frestad i Ambera og, Guro Steine og Per Christian Bordal i Norges Seilforbund. SAMARBEID: Fra venstre: Falko Müller-Tyl og Jan Olav Frestad i Ambera og, Guro Steine og Per Christian Bordal i Norges Seilforbund.
Norges Seilforbund er stolte av å kunne presentere sin nye sponsor og samarbeidspartner, boligutviklingsselskapet Ambera.

Ambera logo RGB 400Ambera har inngått et samarbeid med Norges Seilforbund fordi de ønsker å komme i kontakt med positive, aktive og initiativrike norske seilere, og fordi selskapet ønsker å bidra økonomisk til NSFs positive arbeid innen flere av forbundets satsingsområder. På sikt kan dette samarbeidet bli en viktig inntekt for Norges Seilforbund.

Dette sier generalsekretær i Norges Seilforbund, Per Christian Bordal om samarbeidet:

– Norges Seilforbund ønsker å samarbeide med selskaper som gjør det mulig å styrke norsk seilsport. NSF har mål om å ta OL-medaljer og å sørge for god rekruttering til sporten vår – og veldig mye der imellom. For å nå disse målene er NSF avhengig av å ha midler til å yte våre utøvere og medlemsforeninger mer support og rådgivning. Vi er derfor svært glade for å kunne fortelle at Ambera er «om bord», og vi ser frem til å ha et tett samarbeid med dem i årene fremover.

Hva er Ambera, og hvilke fordeler tilbyr de oss?

Amberas ambisjon og arbeid går ut på å skape fremtidens boform ved å utvikle boliger med fellesskap, felles tjenester og tilbud. Boligprosjektene legger til rette for å skape et sosialt og aktivt liv på stedet. Tilsvarende, vellykkete prosjekter i USA er modellen. I disse boligprosjektene har seilere mulighet til å bedrive og promotere seilsport, i tillegg til å delta i forskjellige andre aktiviteter og arrangementer.

Som partner tilbyr Ambera alle medlemmer i landets seilforeninger et gratis medlemskap i Ambera. Et medlemskap gir tilgang til alle Amberas aktivitetssentre og fellesfasiliteter i inn- og utland, og det krever ikke at man kjøper bolig. Men skulle noen av seilforeningsmedlemmene kjøpe en bolig i for eksempel Norge eller Spania, vil et betydelig beløp doneres tilbake til NSFs viktige satsningsområder.

– Samtidig har Ambera et produkt som i seg selv er svært interessant for oss seilere, og et medlemskap gir mange gode fordeler ved aktivitetssentrene som seilere kan ha glede av, sier Bordal.

I tillegg får seilforeningsmedlemmer som blir medlem i Ambera, prioritet til å kjøpe og leie bolig i Amberas prosjekter i sydligere strøk eller i Norge. Denne høsten starter Ambera salget av Europas første Active Adult Community i Spania, som er skreddersydd for aktive voksne. I tillegg har Ambera flere spennende prosjekter i Norge under planlegging.

Dette sier gründer og eier av Ambera, Jan Olav Frestad om samarbeidet:

– Vi i Ambera er stolte over å ha inngått et langsiktig samarbeid med NSF. Medlemmene i NSF er aktive mennesker som vil passe godt inn i våre fremtidige kystnære prosjekter. I tillegg kan medlemmene med sin kunnskap om seiling bidra til at mange andre kan få øynene opp for seiling som aktivitet.

For å lese mer om fordelene og sikre deg ditt gratis medlemskap i Ambera, klikk her og bruk reservasjonskoden: Norges Seilforbund